Halloween auroras 2014

A few nights back I went out to find halloween auroras. Last year I was lucky to witness a mind-blowing night, so I went back to the same place in hope to see something similar🙂 Although it was far from mind-blowing, I loved to be out in the darkness seeing gazillions of stars. Here are some photos:

Copyright: Thomas Kast

While doing some test shots for a time lapse, I caught this shooting star racing through the clouds. This is a crop from the original wide-angle exposure.

Copyright: Thomas Kast

Beautiful, colorful night sky above this frozen lake. On the ice you can see the reflection of Vega, the brightest star in the constellation Lyra

 

And here is the time lapse sequence of clouds, the Milky Way and some green🙂

6 responses to “Halloween auroras 2014

  1. Ah, das ist schon Klasse – sowohl die Fotos als auch das Kurzvideo. Hat der Winter schon seine Visitenkarte bei Dir dort oben abgegeben? Wir durften hier immer noch frühlingshafte Temperaturen genießen, obwohl die Momente, die man in der Sonne sitzen kann, nur kurz sind, weil die Sonne schon so tief steht. Aber das Leuchten der gelben Blätter brachte doch etwas Indian Summer. Ein Kälteeinbruch ist auch für die nächsten 2 Wochen nicht vorhergesagt – irgendwie ungewöhnlich, aber spannend. Liebe Grüße mal wieder von Sylvia

    • Hallo Sylvia, danke für deine Worte, immer schön von dir zu hören! Der Winter war mal kurz da mit -15 Grad, aber dann wurde es wieder wärmer. Der Schnee ist weg, gestern hat es nur 2 cm geschneit. Schön zu lesen, dass der Herbst bei euch grad richtig schön ist. geniess die Zeit🙂 Liebe Grüsse Thomas

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s